Veelgestelde vragen

U ontvangt de tegemoetkoming voor kleine herstellingen aan uw woning al twee weken voordat u terugverhuist naar uw eigen woning. Dit geldt ook voor de vergoeding voor de raambekleding in de kozijnen van de nieuwe dakkapel. Dit is dus eerder dan wat in de BewonersMap op pagina 45 staat.

We raden het gebruik van folie af, omdat het de kans op een thermische breuk vergroot. HR++ glas heeft een hoge isolatiewaarde en folie kan de warmteafvoer tegenhouden. Wilt u toch folie plakken? Houdt dan 1,5 cm rondom vrij tussen het folie en de rand van het glas.

Tip: er bestaan soorten folie die geen warmte blokkeren en veilig op HR++ glas geplakt kan worden.

Let op: de herstelkosten van een thermische breuk moet u zelf betalen.

Tijdens de uitvoering van blok 1 en 2 sluiten wij voor een langere periode de hele straat af. Zo kunnen de hijskranen makkelijker bij de woningen komen en af en aan rijden. Nadat ook blok 2 klaar is geven we het oranje gedeelte van de straat weer vrij voor het verkeer. Hiermee hopen we de overlast een beetje minder te maken. Spoeddiensten zijn op de hoogte
van de werkzaamheden, en hebben altijd de mogelijkheid om de straat in te rijden. Bewoners bij wie er geen werkzaamheden aan het blok zijn, kunnen via de stoep altijd veilig naar hun woning toe.

Op onderstaande afbeeldingen ziet u de blokvolgorde. De werkzaamheden starten in blok 1 en eindigen in blok 4.

Ongeveer acht tot vier weken voordat de werkzaamheden starten, komt uitvoerder Pieter bij u thuis voor het UitvoerdersGesprek. Wij laten u van tevoren weten wanneer hij bij u langs wil komen.

We vragen u om de voorbereidingen zelf uit te voeren. Lukt het u niet vanwege een medische beperking, leeftijd of andere reden en kan niemand in uw omgeving helpen? Dan kunnen wij u hulp aanbieden met het verplaatsen van zware meubels, verwijderen van de gordijnen en/of afdekken van spullen in de woning. Geef dit aan tijdens het UitvoerdersGesprek of neem contact met ons op.

Voordat de werkzaamheden starten komen uitvoerder Pieter en sociaal projectleider Mart of Anne Marijn bij u langs voor het UitvoerdersGesprek. Zij vertellen wat de planning is voor uw woning. Daarnaast kunt u met hen al uw vragen bespreken over bijvoorbeeld uw voorbereiding voor de werkzaamheden.

Bij uw BewonersMap heeft u uw toewijzingsbrief Badkamer, Keuken en/
of Toilet (BKT) gekregen. In deze brief staat of uw keuken en/of toilet vervangen kan worden in dit project. Wilt u dit niet? Geef dit dan vóór maandag 15 juli 2024 aan ons door per telefoon of e-mail. Dan
bekijkt Rijswijk Wonen of de vervanging echt nodig is of dat deze nog even kan wachten.

Stel uw vraag

Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op of stel uw vraag hieronder. Wij beantwoorden  uw vraag graag!

Contact

Anne Marijn is bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 – 17:00 uur

Even niet bereikbaar? Laat dan een berichtje achter bij één van de collega’s of via de voicemail. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Anne Marijn is bereikbaar op werkdagen tussen 09:00 – 17:00 uur

Even niet bereikbaar? Laat dan een berichtje achter bij één van de collega’s of via de voicemail. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.